Hjälp

Företagsinformation

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:

BLOMIX AB

Hovmästarvägen 3

123 54 Farsta

Organisationsnummer: 559243-8849

Telefonnummer: 0760223380

E-postadress: [email protected]

Med benämningarna ”vi, våra, vårt och oss” nedan avses Blomix ab.

Villkor

Betalning och priser

Vi erbjuder betalning genom Klarna med alternativen: faktura, delbetalning, direktbetalning med kort. Du kan läsa mer om Klarna Checkout här.         

När du väljer faktura måste du välja din bokföringsadress som leveransadress, annars kommer ej betalningssättet att godkännas. Observera även att vid fakturaköp så är det du som är ansvarig för att betala din faktura i tid. Om det är några problem med leveransen eller produkterna måste du meddela oss omgående för eventuell ändring eller framflyttning av förfallodatum. Därför ansvarar vi ej för eventuella försenings-eller påminnelseavgifter. 

  • Swish Ett annat snabbt sätt där swish sker till 1233978905 med ordernumret som meddelande. 
  • Förskottsbetalning till BG/kontonummer Betalning sker till vårat konto. Ange ordernummer vid betalning och vi skickar ordern så fort pengarna har kommit in på vårat konto.
  • Postförskott Man betalar ordern när man hämtar den på ombudet. 

Samtliga priser inkluderar 25% moms.

Eventuella rabattkoder gäller ej för redan nedsatta varor.

Leveranser och returer

Returer

Vid öppet köp står kunden för returkostnad.

Om det gäller ett byte står vi för frakten tillbaka till kund.

Är det något felplock i ordern eller en trasig produkt står vi självklart för bägge frakterna. 

Återbetalning

Om du utnyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.

Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/

Ej uthämtat försändelse/försändelse i retur.

Om paketet ej hämtas från utlämningsstället inom de 14 dagarna det ligger kvar eller om det går i retur till oss av någon annan anledning som till exempel felaktigt angiven adress så kommer vi att ta ut en kostnad för frakt och hantering på 299:-

Leveransätt

DHL
Schenker

Det är viktigt att ange rätt namn som står på legitimationen för att dina varor ska kunna hämtas ut från paketet från ombudet och att adressen, e-mail och telefonnummret du anger när du lägger din order stämmer 

Leveranstid

Vi har en leveranstid på 3-5 dagar under förutsättning att det är en lagervara.

Vid beställningsvaror tar det ca 14 dagar.

Om det av någon anledning skulle ske en leveransförsening kommer kunden att meddelas via e-post. Rätten finns att ångra en order vid leveransförseningar. Dessa kan ske på grund av försening från våra leverantörer, vi skriver därmed ifrån oss all skyldighet till ersättning till kund vid leveransförseningar. 

Fel i adressinformationen

Vid felaktigt angiven adress kommer vi att fakturera kunden om våra transportörer debiterar oss extra avgifter.

Fraktkostnad

Fri frakt för order över 2000:-

Skrymmandetilägg

Om varan är skrymmande dvs tung/otymplig/stor debiteras 150:- i skrymmandetillägg (endast ett per order). Om det tillkommer står det i produktbeskrivningen.

För varor som är skrymmande (stora och otympliga) och/eller är väldigt tunga debiteras 150kr i skrymmandetillägg.

Ändring i order

Vi kan tyvärr inte ändra i ordrar som redan har packats eller gått iväg, så vi uppskattar snabb information vid ändring av ordrar. 

Lagersaldo

Vi försöker självklart hålla ett så verkligt lagersaldo på våran hemsidan som möjligt men vid kampanjer/utförsäljning eller andra händelser så kan lagersaldot vara missvisande.

Om en vara du har beställt ej finns i lager kommer vi att meddela så fort som möjligt för att lösa det på bästa sätt.

14 dagars öppet köp

Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning meddela oss. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong.

Returer

Vid öppet köp står kunden för returkostnad.

Om det gäller ett byte står vi för frakten tillbaka till kund.

Är det något felplock i ordern eller en trasig produkt står vi självklart för bägge frakterna. 

Återbetalning

Om du utnyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.

Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/

Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Varukorg